nízke ceny každý deň
Vyberte kategóriuSortiment
sk-SK
Slovenština
cart
Košík
0 EUR
menu

Reklamácia

 

Založiť novú reklamáciu



Vaša dôvera je pre nás dôležitá, preto v našom obchode kladáme práva zákazníka na prvé miesto. Preštudujte si prosím pozorne Obchodné podmienky nášho obchodu.

Reklamačný poriadok

I.

Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok pre predaj tovaru prostredníctvom e-shopu Aga24, s.r.o., IČ: 037 30 689 so sídlom Nová Továrenská 1940, 737 01 Český Těšín. Uzavretím kúpnej zmluvy vyjadruje kupujúci súhlas s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom predávajúceho a potvrdzuje, že je s nimi riadne oboznámený. Tento reklamačný poriadok popisuje postup, akým spôsobom pristupovať k reklamácii tovaru zakúpeného od predávajúceho.

 

Predávajúci oboznámi kupujúceho s týmto reklamačným poriadkom vhodným spôsobom a na žiadosť kupujúceho mu ho odovzdá v textovej podobe.

Tento reklamačný poriadok je v súlade so zákonom č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník, v účinnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“) a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).

 

Definície pojmov obsiahnuté v tomto reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami v obchodných podmienkach. Ak tento reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný v obchodných podmienkach. Ak nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho používajú príslušné právne predpisy.

 

Práva kupujúceho z vadného plnenia (ďalej len „reklamácia“) musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom.

 

Záležitosti týmto reklamačným poriadkom neupravené sa riadia príslušnými právnymi predpismi, najmä občianskym zákonníkom a ak je kupujúci spotrebiteľom, potom aj zákonom o ochrane spotrebiteľa.

 

Ak nie je výslovne uvedené inak, vzťahujú sa ustanovenia tohto reklamačného poriadku iba na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 419 občianskeho zákonníka.

Reklamáciu je možné uplatniť písomne prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb, mailom na adresu reklamace@aga24.cz alebo prostredníctvom elektronického formulára na adrese https://www.svet-trampolin.sk/reklamacie-1/. Reklamáciu je predávajúci taktiež povinný prijať v akejkoľvek svojej prevádzke či na adrese sídla predávajúceho.

 

Kupujúci – spotrebiteľ môže svoje práva z vadného plnenia uplatniť v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru. U použitého tovaru možno lehotu na uplatnenie práv z vadného plnenia skrátiť na 12 mesiacov. Po uplynutí lehoty nemožno právo z vád u predávajúceho uplatniť, ibaže sa predávajúci s kupujúcim dohodnú inak alebo predávajúci či výrobca poskytne osobitnú záruku za akosť nad rámec jeho zákonných povinností.

 

Kupujúci je povinný vytknúť reklamovanú vadu a poskytnúť súčinnosť za účelom prehliadky reklamovanej vady, alebo reklamovaný tovar dopraviť k predajcovi za účelom jeho posúdenia tak, aby reklamácia mohla byť riadne a včas vybavená.

 

Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaná vec je pri prevzatí kupujúcim bez vád, a to najmä, že:

 

má vec vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej sa vec hodí na účel, ktorý pre jej použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa;

vec zodpovedá kvalitou alebo vyhotovením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola kvalita alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy;

je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti; a

vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

 

Ak sa vada prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí.

 

Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru riadne skontrolovať, najmä neporušenosť obalu tovaru, či tovar nie je zjavne poškodený a či dodávka nie je neúplná (chýbajúce balenie, balík). V prípade porušenia celistvosti obalu a inom zjavnom poškodení, ktoré mohlo ovplyvniť tovar, je kupujúci oprávnený požadovať kontrolu stavu tovaru a poškodený tovar nie je povinný prevziať. Pri zjavnej neúplnosti dodávky (chýbajúce balenie, balík) nie je kupujúci povinný tovar prevziať. Ak takéto tovar prevezme, stručne opíše porušenie alebo poškodenie obalu, poškodenie tovaru alebo chýbajúci tovar (počet balení, balíkov) v dodacom alebo výdajovom liste pri jeho potvrdení. Podpisom dodacieho/výdajového listu bez takého popisu kupujúci potvrdzuje, že obal tovaru bol neporušený a dodávka bola úplná. 

Ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na:

  • odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci,
  • odstránenie vady opravou veci,
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
  • odstúpenie od zmluvy.

 

Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady.

Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho. To však neplatí, ak kupujúci žiadal opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Neodstráni-li predávajúci vady v primeranej lehote či oznámi-li kupujúcemu, že vady neodstráni, môže kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak kupujúci neuplatní svoje právo včas, má práva, ako keby išlo o nepodstatné porušenie zmluvy.

 

Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo na:

 

  • odstránenie vady dodaním novej veci bez vád, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale ak sa vada týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti,
  • odstránenie vady opravou veci, alebo
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny.

 

Kým kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Neodstráni-li predávajúci vadu veci včas alebo vadu veci odmietne odstrániť, môže kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Uskutočnenú voľbu nemôže kupujúci meniť bez súhlasu predávajúceho. Právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť. Právo odstúpiť patrí kupujúcemu aj vtedy, ak nie je možné vadu odstrániť a predmet pre túto vadu nemožno riadne užívať.

 

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, nemôže-li vec vrátiť v tom stave, v akom ju obdržal. To neplatí:

 

došlo-li k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci,

použil-li kupujúci vec ešte pred objavením vady,

nespôsobil, ak kupujúci nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím, alebo

predal-li kupujúci vec ešte pred objavením vady, spotreboval-li ju, alebo pozmenil-li vec pri obvyklom použití: stalo-li sa tak len zčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech. Neoznámil-li kupujúci vadu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy.

 

Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.

Ak má vec vadu, za ktorú je predávajúci zodpovedný, a ak ide o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. Neoznámil-li kupujúci vadu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy.

 

Za vadu tovaru sa nepovažujú obvyklé farebné či štrukturálne rozdiely, rozdiely v hrubosti vzoru, gramáži, sile, pevnosti oproti vzorke ako aj prirodzené vlastnosti (i) prírodných materiálov (napr. koža, drevo, perie), (ii) textilných a umelých materiálov (napr. drobné odchýlky vo vzore látky alebo farebnom tóne u nábytkových látok) a (iii) lakovaných plôch.

 

Ak kupujúci oprávnene vytkol predávajúcemu vadu tovaru, neplynie lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia ani záručná doba po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vadný tovar používať.

Vzhľadom na to, že tovar je predávaný na základe vzoriek alebo vyobrazení v katalógu, nebudú u výrobkov z priemyselne vyrábaných materiálov považované malé zmeny alebo odchýlky v farbe, štruktúre, tónovaní, hrubosti, vzore, prevedení, gramáži, sile, pevnosti a pod. oproti vzorku alebo vyobrazeniu tovaru, za jeho vady a výrobok je v zhode s kúpnu zmluvou. Za vady nebudú ďalej považované odchýlky alebo zmeny vo farbe, štruktúre, tónovaní, hrubosti, vzore, prevedení, rozmeroch, gramáži, sile, pevnosti a pod. sú-li väčšie než minimálne alebo malé u výrobkov z prírodných materiálov (drevo, koža a pod.), taký tovar je v zhode s kúpno-predajnou zmluvou. Záruka sa ďalej nevzťahuje na poškodenia vzniknuté v dôsledku bežného opotrebovania, vady spôsobené nesprávnym, nešetrným a nevhodným používaním tovaru, jeho nesprávnym alebo nevhodným umiestnením, skladovaním alebo dopravou, vady alebo poškodenia vzniknuté neodbornou montážou, čistením, najmä poškodenia alebo zmeny stavu, vzhľadu čalúnenia a textilnej časti nábytku spôsobené nesprávnym čistením, ako aj iné poškodenia a vady z dôvodu na strane kupujúceho. Záruka sa rovnako nevzťahuje na poškodenie alebo vady spôsobené v dôsledku toho, že kupujúci nakladal s tovarom v rozpore s priloženým návodom.

 

Reklamácia je vybavená v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia vád.

 

O uplatnení reklamácie bude spísaný reklamačný protokol, v ktorom bude uvedená identifikácia kupujúceho, aké vady tovaru voči predávajúcemu vytýka, aké práva z odpovednosti za vady kupujúci uplatňuje, akým spôsobom bude kupujúci informovaný o vybavení reklamácie. Za správnosť kontaktu kupujúceho, na ktorý mu má byť zaslaná informácia o spôsobe vybavenia reklamácie, zodpovedá kupujúci. Na vybavenie reklamácie je potrebné posúdenie reklamovanej vady predávajúcim. To však nevylučuje, že najskôr kupujúci uplatní reklamáciu napr. zaslaním e-mailu a vzápätí podľa pokynov predávajúceho mu odošlete tovar. Ak však kupujúci tovar na reklamáciu nedodá, nie je možné ju v zákonnej 30-dňovej lehote vybaviť a dôjde tak k jej zamietnutiu.

 

Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.

 

Reklamácia nie je považovaná za riadne uplatnenú, pokiaľ kupujúci neoznámi predávajúcemu v rámci reklamácie aspoň: meno a priezvisko, adresu a e-mailový alebo telefonický kontakt, číslo kúpnej zmluvy či dátum jej uzavretia, identifikáciu reklamovaného produktu (ak je to možné vrátane kódu tovaru), popis vady.

 

Kupujúci je povinný doložiť zakúpenie tovaru u predávajúceho, a to pri uplatnení práv z zodpovednosti za vady.

 

Na základe informácie predávajúceho o spôsobe vybavenia reklamácie je kupujúci povinný si reklamovaný tovar u predávajúceho vyzdvihnúť.

 

Pri tovare dodávanom zahraničnými výrobcami môže byť reklamácia na základe dohody s kupujúcim vybavená v lehote 90 dní, a to z dôvodu nutnosti reklamovania vytknutých vád u zahraničných výrobcov.

 

Ak kupujúci neprevezme tovar do 14 dní od výzvy na prevzatie tovaru po vybavení reklamácie, je predávajúci oprávnený žiadať náhradu vzniknutých skladovacích nákladov, a to vo výške 1% z kúpnej ceny denne, minimálne však 150 Kč za deň. Uhradením zmluvnej pokuty nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu vzniknutej škody.

 

Reklamácia sa považuje za vybavenú okamihom vyrozumenia kupujúceho o vybavení reklamácie.

 

Na výslovnú žiadosť kupujúceho predávajúci poskytne záruku formou záručného listu. Štandardne však, ak to povaha veci umožňuje, vydáva predávajúci namiesto záručného listu kupujúcemu doklad o zakúpení veci obsahujúci uvedené údaje.

 

 II.

Odlišná úprava pre kupujúcich – podnikateľov

 

Ak kupujúci tovar kupuje v súvislosti s predmetom svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci výkonu svojho samostatného povolania, ustanovenia tohto reklamačného poriadku sa nepoužijú, ak nie je výslovne uvedené inak, a uplatní sa zákonná úprava zodpovednosti za vady (najmä ustanovenia § 1914 a nasl. a § 2106 a nasl. občianskeho zákonníka).

 

Kupujúci – podnikateľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe šiestich mesiacov od prevzatia tovaru; ustanovenie § 2112 ods. 1 veta druhého občianskeho zákonníka sa nepoužije. Lehota na vybavenie reklamácie predávajúcim je šesť mesiacov.

 

Kupujúci-podnikateľ nemá práva z vadného plnenia, ak ide o vadu, ktorú musel s vynaložením obvyklej pozornosti zistiť už pri uzavretí zmluvy. To neplatí, ak ho predávajúci výslovne uistil, že vec je bez vád, alebo ak vadu úmyselne zatajil.

 

Neoznámil-li kupujúci – podnikateľ vadu tovaru predávajúcemu bez zbytočného odkladu potom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, stráca právo odstúpiť od zmluvy. Neoznámi súčasne s uplatnením reklamácie, alebo bez zbytočného odkladu potom, kupujúcemu – podnikateľovi, aké právo z vadného plnenia uplatňuje, môže požadovať iba odstránenie vady, alebo zľavu z kúpnej ceny.

 

Reklamácia sa považuje za vybavenú okamihom vyrozumenia kupujúceho – podnikateľa o vybavení reklamácie.

 

Kupujúci – podnikateľ je povinný prevziať si reklamovaný tovar, ktorý v rámci reklamácie odovzdal predávajúcemu, alebo jeho opravenú či vymenenú súčasť, do tridsiatich (30) dní odo dňa, kedy bola reklamácia vybavená. Po uplynutí tejto lehoty je predávajúci oprávnený tovar alebo jeho opravenú či vymenenú súčasť svojpomocne predať na účet kupujúceho. Na tento postup musí predávajúci kupujúceho – podnikateľa vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.

 

Tento reklamačný poriadok je účinný od 1.1.2023 a vzťahuje sa na kúpne zmluvy uzavreté počnúc týmto dátumom.


Špecifiká reklamácie trampolín:

Reklamácie sa nevzťahujú na ochranu pružín, ak kupujúci nepoužíva odporúčanú plachtu na prikrytie.

Reklamácia na zhrdzavenie sa uplatňuje od 10 % poškodenia a viac na kus.

Kratšiu možnú životnosť jednotlivých dielov výrobkov (trampolín), najmä ak ide o kryt pružín na trampolínu, penovú ochranu na trampolínové tyče a ochrannú hornú sieť, nemožno považovať za výrobnú vadu.

Po uplynutí záručnej doby (24 mesiacov) sa odporúča trampolínu kompletne skontrolovať odborníkom.

 

Výrobky značky Bestway reklamujte priamo u spoločnosti - tu  

Poučenie o práve na odstúpenie od zmluvy a vzorový formulár ( pdf / 215 kB )

 

Založiť novú reklamáciu
Reklamačný formulár ( pdf / 205 kB )
PRI REKLAMÁCII VŽDY UVÁDZAJTE ČÍSLO OBJEDNÁVKY PRE JEDNODUCHŠIE A RÝCHLEJŠIE VYBAVENIE, ĎAKUJEME.

 


Chcete sa opýtať?

Reklamačné oddelenie - Pracovná doba: Po až Pia  8:00 - 15:00 hod 

+ 420 774 717 310    reklamacie@aga24.cz

Rýchle dodanie
Od objednania 24 h
Služby zákazníkom
Po-Pia: 7:00-15:30
Zabezpečená platba
je našou prioritou
Špeciálne ponuky
Zľavy až do 50 %
Overená spoločnosť
Viac ako 10 rokov na trhu
Spokojní zákazníci
300 000+ objednávok
Prihlásenie
zabudnuté heslo
Nemáte ešte účet?Zaregistrujte sa.